Efter behandlingshemmet fortsättning 2

0kommentarer

Min fd pojkvän hade börjat vara den lokala kranen för diverse substanser, det var inte längre bara bensodiazepiner som fanns tillgängligt, nu hade han börjat sälja centralstimulanta och även opioder.
Han var en av dom som både missbrukar och langar, ingen brukare utan en missbrukare. Jag hade fattat att det skulle bli svårt för mig, jag var deprimerad nu och ganska trött på livet, alkoholen gav mig ångestdämpande effekt med inte så mycket mer. Jag började fundera efter många påtryckningar från min fd pojkvän och hans vänner om jag skulle testa något nytt bortom alla valium och xanor plus alkoholen jag stoppat i mig. Jag tänkte att testa kan jag göra, men inte börja missbruka, jag ville inte hamna på behandlingshem igen, ingen avgiftning och ingen terapi.

När min fd pojkvän var ute från lägenheten några dagar senare så kände jag ett starkt sug, ett behov av att se alla tabletter och allting annat som fanns där. Det gick över till handling och jag letade igenom hans stash och fann en del olika tabletter och pulver, jag kunde välja och vraka, min osäkerhet över vad det var för något och vad de skulle göra med mig var borta, jag svalde 5 stycken kapslar, lika många som jag sett andra ta, nu var jag på en rakt nedåtgående spiral.

- Penny Dreadful -

Kommentera

Publiceras ej