Subutex jakten.

0kommentarer

Jag hittade den aldrig, jag var utan min bag där det fanns tabletter och lite kläder.  Ännu en gång så blev det ett "vad fan ska jag göra nu" moment.  Jag strunta i den och fokuserade istället på var jag skulle bo. Under den natten så blev min säng en parkbänk och min kudde var min jacka. Jag blev väckt av en konstapel som inte tyckte att det var passande att jag sov där så jag släntrade iväg på lite vingliga ben, subutexen började dra sig ur min kropp och det var inte den där jävla subutexen jag ville ha heller, fan subutex använder dom när man ska lägga av med heroinet. Jag hade inte många kvar och hade en fruktansvärd ångest, det var en stor stad så hur jag lyckades träffa på Angelica vet jag inte, hon hade stuckit och var tillbaka, på hugget efter heroin. Ingen av oss hade pengar men hon kände en snubbe vi kunde få handla på krita av. Två stycken kabbar och verktyg. Bältet runt armen, stasar, silen är fixad, svetten rinner och jag vet att jag måste få in den nu, ingen punka, sticker några gånger men får inget svar, ett sista försök innan jag kör det intramuskulärt, misslyckades, jag skakade för mycket men Angelica tog över och satte den åt mig, hon klagade på att mina vener rullar undan, som om jag inte visste det. Det blev det klassika luta bak huvuder mot väggen och känna hur varm jag blev. Angelica skulle betala av skulden med pengar, hon skulle inte knulla kranen men hon knullade andra istället, jag hade sagt att jag aldrig kommer att göra det, jag tar livet av mig än att börja prostituera mig.

Jag fick bära heroinet på mig, om hon skulle hora till sig pengar så skulle jag ta risken att åka dit för narkotikainnehav vilket var okej för mig bara jag slapp dom där äckliga männens smutsiga kukar i mig.
Det var soligt ute och sommar, Angelica var och betalade av skulden samtidigt som hon köpte mer, vi hamnade i bråk om att det inte bara skulle vara hon som fixade pengarna. Här kom min första tanke på att lägga av med heroinet men det gjorde jag inte utan istället gick jag i samma spår som jag gjort en gång tidigare, gjorde inbrott. Det gick tillräckligt bra för oss för att fixa en lägenhet, skrev på under falsknamn då Angelica hade LVM på sig och jag inte ville stå i något hyreskontrakt. En jävligt liten etta totalt utanför city, över 6000kr, det var mycket för en lägenhet från där jag kom ifrån.

Vi gick till en liten park och satte oss i gungorna, i det ögonblicken, i den stunden så var vi lyckliga och vi skrattade bort all misär som prostitution och kabbar. Vi skrattade, ett äkta skratt, jag tror att vi kände oss som barn igen där vi gungade i solen och mådde som prinsessor när dem är lyckliga. I den stunden hade jag velat stanna. Fortfarande ganska glada gick vi till ICA och handlade och vi åt som alrig förr. Det tog inte så länge så satt vi i köket med armarna stasade igen. Sked, citron, tändare osv. Visst noddade vi ibland men för det mesta var vi väldigt aktiva.

Ibland kommer man på sig själv sittandes med en stasad arm och redo att köra in nålen och tanken slår en, vad fan håller jag på med. Men den tanken var väldigt sällsynt för mig.

- Penny Dreadful -

Kommentera

Publiceras ej