Herionet som tog över.

2kommentarer

Här tänkte jag öppna min ventil och låta lite ord bilda meningar och representera det som händer i mitt liv. Kanske helt ointressant, kanske finner vissa det mer intressant men jag skriver inte för andra, jag skriver för mig själv, bara mer öppet för andra. Jag öppnar hjärtat nu.

För 8 år sedan fastnade jag i heroinets klor. I ungefär 10-12 år har jag missbrukat olika substanser.
För 8 år sedan så blev jag fast, bunden till en stol i tvångströja. Jag vet att de flesta säger att det är
mitt eget fel, det stämmer att jag satte silen, den första den andra och den trehundrade, jag valde
inte att bli beroende men jag blev det ändå, för att jag inte kunde sluta i tid, när jag insåg att det här
hade gått för långt, att det var fel, att jag behövde det för att överleva, klara av varje dag, då var det försent
för att bara lägga silen åt sidan och inte tänka på det eller sakna det mer. Men det var jag som gjorde
misstaget och satte silen i armen för åtta år sedan. Det var jag och ingen annan, jag kommer inte att
skylla mitt missbruk på någon annan. Hur och varför började jag med detta? Det fortsätter jag att skriva
lite senare, just nu måste jag försöka äta lite.

 - Penny Dreadful - 

2 kommentarer

Zoran

29 Mar 2009 15:37

Hej Penny.

Önskar dig allt gott i din kamp, och att du orkar skriva om den här. Det är viktigt att andra kan läsa, och så klart förhoppningsvis en hjälp för dig.

Om du inte har något emot det länkar jag hit från vår sida.

Peace, sister.

Pierre

30 Mar 2009 02:38

tjenna.....så långt en intressant början på din blogg, håll utoch dela med dig vidare i kampen.....som jag också har gått igenom.....kanske kan vi stötta varandra framåt.

Kämpa på, dela med dig av din resa.....du kan följa min resa på min blogg, samt allt annat som jag länkar till i min blogg. Be strong....do the fight..

länkar till våran hemsida

www.hbf08.dinstudio.se

titta in....och bli en del av oss

Kommentera

Publiceras ej