Mitt namn är Penny...

10kommentarer

...och jag är missbrukare.

Då var man utkickad från behandlinghemmet på jävligt dåliga grunder och ingen fakta alls. Det räcker med att några säger att jag har börjar använda droger igen så skickar dom ut mig, trots att de har under två veckor nu tagit både urin och blodprover från mig och jag har varit ren från allt, det enda som finns i min kropp har varit subutex, i rätt doser. Handen på hjärtat och foten på huvudet, jag knarkar inte längre. 

Om de inte kan lita på mitt ord tillsammans med negativa provsvar, hur tror dom att folk ska orka ta modet till sig och söka hjälp, be på sina bara kalla knän om hjälp när man endast blir förnedrad och oerhört kränkt.

Givetvis vill jag fortsätta att vara ren men här kommer det inte att bli lätt...

10 kommentarer

Ann

24 Nov 2009 20:22

Åh, äntligen en kommentar från dig..har varit in varje dag, utan ett ord! Och jag blir så oerhört lättad av att få höra av dig, att få höra att du lever !! Jag hoppas och tror verkligen att du fixar detta, du MÅSTE ! Du kommer inte att falla tillbaka, vi måste tro det, du måste tro och vilja det. Lita på dig själv å va stark. Ta en dag i taget, sakta, framåt..inte ett steg bakåt...

Du är starkare än vi många andra..

Kram A

Pierre

25 Nov 2009 11:03

Hallå

Hoppas att du reder ut detta, jag vet hur svårt det är. Jag var själv avstängd från mitt metadon i somras, en månad....men det räckte för att jag skulle dra ner mig själv så långt så jag losade bostad, arbete, en massa pengar och det höll på att kosta mig livet. Nu har jag varit igång med metadon igen i 2,5 månad och allt flyter på. Ordnat nytt hem, ekonomi och en praktikplats. Så kämpa på och låt inte svinen som fick dig utskriven segra.....jävla surt att bli utskriven på de grunder du skriver. Men det är tyvärr så......det är bara vi missbrukare som blir av med vår behandling på hörsägen....rätssäkerheten gäller tydligen inte oss.

Svar: Önskar dig all lycka till i framtiden Pierre!
Penny

Johan

26 Nov 2009 09:58

Det var ju ett surt bakslag, för ett av det viktigaste är just att folk ska tro på dig. Tyvärr är verkligheten sådan att det fulla förtroendet får du inte förrän du har fått ett jobb och lever som alla andra, helst har du slutat med subutex också. Även om det är otänkbart nu, måste det vara målet att sträva efter.



Det är otroligt lätt att falla tillbaka nu. Jag slänger in två råd som du ska tänka på just nu:



1) Träna och motionera regelbundet. Det är det bästa sättet att få ur gammal skit ur kroppen och bästa sättet att återställa kroppens kemiska balanser. Som du vet är endorfinproduktionen i kroppen rubbad när man har missbrukat länge. Fysisk aktivitet hjälper till att återställa den.



2) Du måste ha något mer att göra än att tänka på heroin, subutex och behandlingshem osv. Träffa människor som inte har med heroin att göra. Har du något intresse du kan ta upp? Kan du inte berätta om något som du var intresserad av innan du började med droger?





Johan

01 Dec 2009 19:37

Hur går det? Vad har hänt sedan du lämnade behandlingshemmet?

Lina

06 Dec 2009 02:18

Hoppas du blir bättre Penny, kämpa på! <3

Johan

28 Dec 2009 14:16

Jag vill önska dig Gott nytt år, ett år som ska bli en nystart på livet.



Kram

Anna

07 Jan 2010 12:51

Hej Penny,

För det första vill jag säga att du är stark som kämpar på.

Du skriver som första mening: "Mitt namn är Penny, och jag är missbrukare" Det gör mig ledsen. I första hand är du Penny. Din identitet är inte att vara missbrukare, din titel är inte missbrukare. Jag vänder mig starkt mot ex AA/NA,s ständiga hjärntvättning på folk som kommer dit och hoppas på någon form av hjälp, att någon ska förstå vad det innebär att kämpa. Istället ska det bankas in i huvudet så man aldrig någonsin glömmer att man är en usel missbrukare. Detta ska upprepas som ett mantra. Till vilken jävla nytta? För den som söker hjälp eller? Särskilt som just beroende blir särbehandlade inom vård och hos myndigheter och alla trångsynta medmänniskor därute som bara tror att det är att lägga av - 'bara man vill', 'ta sig i kragen'!

Som beroende har man ofta kraftiga skuldkänslor och vet alltför väl att man har problem med ett beroende av något slag. Ofta en självmedicinering som gått överstyr. Men jag kommer aldrig, aldrig säga om mig själv: Jag heter Anna och jag är missbrukare. Det hoppas jag inte du heller gör. Du är först och främst Penny. Jag önskar dig allt väl och hoppas att 2010 blir ett bra år för dig.

Kram, Anna

A

23 Jan 2010 00:20



Hej...hur går det?? Din livshistoria är tyvär ..många som har. Men inte så många som kan göra en blogg om det..du är ju en JÄTTE STARK tjej..faktiskt. Jag hoppas du kan fylla tomrummet du har inom dig..på något sätt...Det räcker inte bara med att bli avgiftad..Tror på dig...ta de händer som ges till dig..o våga vara liten...o våga be om hjälp. Skrik omså behövs..Du finns...

Johan

22 Feb 2010 12:20

Hoppas det har gått bra för dig nu. Om du fick återfall, kom ihåg att det finns alltid en till chans till, även om det gick snett denna gång och 100 gånger tidigare. Det spelar ingen roll. Vi kör igen då.

Ivan

07 Apr 2010 22:06

Hejsan, kan du inte uppdatera ?? Vill veta att du mår bra.

Svar: Jag uppdaterar nu :)
Penny

Kommentera

Publiceras ej