Heroin, smack, horse, jonk.

0kommentarer

Kalla det vad ni vill.

För några år sedan kom det in black tar heroin, ovanligt i sverige och det fick flyta i mina vener ett fåtal gånger, det var dyrt men det var bra grejer. Jag hade inget fast boende men jag hade många bra vänner, som alla var missbrukare givetvis.
Det var bara jag och Angelica som körde i heroinets vägar, avtändningarna var fruktansvärda dom gånger vi blev utan, magen vänder sig ut och in, frossan, kräkningarna, krypningarna i benen, ångest och all värk i kroppen.
Angelica gjorde ett självmordsförsök men misslyckades, togs in på avgiftning och behandlingshem. Jag förlorade henne och såg henne som en svikare. Det blev svårt att få tag i heroin ett tag, sk "torka"  och det som fanns var dyrt, jag hade alltid tramadol med mig även om det är långtifrån samma nivå som heroinet är på.  Pengarna hade sinat, pank, black, bankrutt. Jag gjorde ett par inbrott tillsammans med en som kallades för Draken, chasing the dragon aka jaga draken aka röka heroin, det var vad han gjorde, aldrig att han skulle stasa och sätta en fix , en sil, en spruta i sin arm.
Det gav inte mycket pengar, Draken och jag inledde ett förhållande som var dömt att misslyckat, inget kärleksfullt förhållande, snarare heroinberoende-tillsammans-förhållande. Vad skulle vi göra nu... Draken tänkte börja langa sa han och jag förklarade att jag inte ville hänga med honom då, dagligen, jag vill ha mitt heroin men jag vill inte sitta i en lägenhet fullt med narkotika som jag gjorde med min fd pojkvän.

Jag stank av svett, mitt hår var stripigt, det fanns en dusch i lägenheten men jag duschade inte, Draken och jag flyttade ihop trots hans planer på att vara en kran. Vilken katastrof det blev.

- Penny Dreadful -

Kommentera

Publiceras ej