Fel väg

4kommentarer

Jag är så arg, min födelsedag närmar sig och min familj erbjuder sig till att -betala- en avgiftning och några månaders behandlig på ett behandlingshem. Vilken jävla present, ge mig dom pengarna istället till att köpa det som håller mig levande? Jag är realistisk nog att förstå att de aldrig skulle göra det samt att jag skulle behöva komma ifrån detta. Heroinet. Det känns som att mina ögon rullar runt i hålan, mina mage har vänt sig ut och in fyra gånger idag, jag är inte sjuk, jag har fått i mig mina fixar idag, vet inte vad som är fel och jag skiter i det också.

Försöker fokusera på vad några av mina läsare av bloggen skriver, att det finns hjälp, att man kan ta sig ur det och jag blir förbannad på er och på mig. Ni menar väl men jag ser er som rena rama riktiga fiender ibland, ni vill ta ifrån mig det heligaste och det farligaste som finns i mitt liv. Jag är förbannad på mig själv för att jag är för feg, för fast i skiten för att våga mig på ett nyktert liv.

SVAR TILL TVÅ KOMMENTARER:
Hillbilly heroin är ett slang/uttryck för OxyContin.
Speedball är när man blandar heroin med kokain.

-Penny Dreadful-

4 kommentarer

calle

15 Jul 2009 23:39

Antingen dunkar du i dej ----eller såsöker du METTA eller något annat alternativ. funkar inte behandlingen så börja knarka igen-- så har du provat att lägga av.

Lina

16 Jul 2009 01:43

Det är synd att ditt liv ska behöva vara så här.

Har läst din blogg ett tag nu och varje gång du inte skriver på ett tag måste jag faktiskt säga att jag blir lite rädd att du lämnat oss. Jag vet att jag inte känner dig men herregud vad jag vill hjälpa dig ibland. Bara ta med dig hem till mig och hjälpa dig.. Det finns annat än heroin i livet Penny, jag tycker du borde försöka hur svårt det än är. Men försöker du så kan du iallafall vara stolt över att du försökte och klarar du inte det så är det väl så ditt liv skulle vara.

/Lina.

Svar: Tack Lina. Jättekram till dig!
Penny

Kia

16 Jul 2009 11:02

Jag håller med Lina.... ge det en chans i.a.f. Du är stark, du är bra, du kommer klara det.



Hur går det med jobb och boende nu?



Gumman, sänder lite styrkekramar till dig!

Sara

18 Sep 2009 00:22

Det är det folk inte förstår riktigt, att det går inte att ge upp någonting som blivit ett beroende fören man själv är med på det. Men om det däremot finns någon dag du känner dig lite bättre än de andra tycker även jag att du ska försöka att tvinga dig själv. Och då försöka på riktigt istället för att tänka "att du kan ju alltid gå tillbaka". Men någongång innan det är försent är det dags att ge det en chans! Och lycka till med det, du kommer ha en del folk bakom dig då.

Kommentera

Publiceras ej