Åt vilket håll?

2kommentarer

Avgiftning och öppenvård pratar dom om. Sedan fick jag ett bakslag, de tyckte att jag missbrukat heroin för länge, jag hade en nykter vän med mig som var väldigt arg över det, ingen kan vara för gammal eller ha missbrukat för länge för att få hjälp. Men socialen är socialen. Efter att dom sa att jag missbrukat för länge så hörde jag nästan ingenting mer av samtalet, jag trodde att jag skulle svimma vilket jag gjorde till slut. Tänd inte mitt ljus för att sedan släcka det.

Jag är tveksam för att de är tveksamma men också för att lägga undan allting, lämna det här livet som jag är van vid nu.

Under den eventuella avgiftningen skulle jag inte få någon korttidsbehandling på grund av lågkonjukturen så finns det inte pengar. Jag skulle inte heller få vara inlagd på sluten avdelning vilket man brukar få vara i tre veckor under avgiftningen. Dom pratade om att jag skulle sova hemma men vara på avdelningen på dagarna. Jag förstår ingenting.
Allting är väldigt förvirrande just nu och jag använder mer än vanligt.

Jag har träffat en kvinna på socialtjänsten tre gånger redan, jag har varit arg, jag har tjatat men får ganska undvikande svar och därför kom min vän med denna gången, för att jag behövde stöd men det slutade med att jag svimmade och kommer bara ihåg delar av konversationen där. Allting blev suddigt.

Kvinnan på socialen har även fått se mina journaler där hon kan se att jag har ett dokumenterat heroinmissbruk sedan långt tillbaka i tiden.

Tänd ljuset, släck ljuset.
Vänster eller höger.
Livet eller döden.

2 kommentarer

Pierre

02 Jun 2009 15:32

Tragiskt att höra vilket bemötande du får, låter som en socialsekreterare som inte vet dina rättigheter. Du har rätt att få en behandling och med tanke på att du missbrukar "för länge" så är det verkligen på sin plats med subutex eller metadon. Mitt tips till dig är att vända dig till Brukarföreningen och jag garanterar att de gör allt som du har rätt itll. De är jätteduktigia på det dom håller på med, nämligen att hjälpa individer till sin rätt att få bästa mäjliga missbruksvård. De har sitt kansli i Johanneshov, Slakthusområdet, Livdjursvägen....prova att kontakta dom.

Krille

08 Jun 2009 18:43

Jag blir så förbannad när jag läser sånt här... Att ens socialen kan bete sig såhär förstår jag inte... Kämpa på! Du kommer att klara det! Du är värd så mycket mer än det mörka liv du levt. Jag hoppas verkligen du får den hjälp du förtjänar snart. Vilket jag vet du kan få om du bara kommer i kontakt med rätt folk. Något som tyvärr inte alltid kan kännas så lätt... Men både hjälpen och ett finare liv finns där. Stå på dig så kommer du klara det. :)

Kommentera

Publiceras ej