Början av missbruket del 1

0kommentarer

Jag hade det bra under min uppväxt, en trygg familjerelation, tonåren gick jag igenom med glans.
Som ung vuxen fick jag Xanor Depot för min ångest och effekten var slående, jag började missbruka dem, fast inte i depot form längre. Jag hade en pojkvän som hade Stesolid utskrivet och tillsammans började vi missbruka bensodiazepiner och alkohol, vi hade det bra före vi upptäckte hur kroppen och hjärnan fungerade med dessa substanser i kroppen.
Det var ett flöde med xanor, stesolid/valium, sobril, temesta, nitrazepam och iktorivil genom lägenheten och vi gick om kring och var flöddrade större delen av våran vakna tid.

Efter 6-7 månader av konstant missbruk av bensodiazepiner så körde jag bil påverkad av både alkohol och xanor, jag krockade, ingen blev allvarligt skadad men mitt körkort plockades och jag var tvungen att läggas in för avgiftning.
Efter avgiftningen så gick jag med på att skickas till ett behandlingshem för ett tag för att greppa tag i mig själv på det psykiska planet då det hade plågats, plågats sönder under missbrukar perioden av bensodiazepinerna och alkoholen.

Detta var bara början...

- Penny Dreadful -

Kommentera

Publiceras ej