Äktenskap

0kommentarer

Jag har varit gift, kanske är jag fortfarande gift, jag kommer inte ihåg om jag någonsin skrev på papprena och skickade tillbaka dom.  Ett äktenskap som gick ut på någon kärlek till heroinet och inte till varandra. Man behöver inte den typen av närhet direkt, jag ska inte skrivan "man" jag ska utgå från mina upplevelser. Jag behöver inte närhet från en annan människa, jag har inte kännt det behovet sedan jag började med heroinet. Det verkade som en toppen idé att gifta sig, men jag gifte mig för att få tag i det jag ville och han gifte sig för att ha en täckmantel som han senare sade. Vi gifte oss av olika anledningar men ändå samma och vad allting egentligen handlade om bakom draperierna var just heroinet.

Idag är jag bara gift med heroinet. Jag är gift med beroendet. Jag är gift med sprutorna.
Jag slöt en pakt med djävulen den dagen jag började injicera.


- Penny Dreadful -

Kommentera

Publiceras ej