Förstår jag eller förstår jag inte.

1kommentarer

Ni som har "ryckt upp er", ni vet hur detta pund liv kan vara, det är inte samma helvete för alla men i mångt och mycket.
Ni vet hur svårt det är att söka hjälp, ta emot hjälp, framförallt; våga lämna heroinet bakom sig.
Som heroinmissbrukare så vet man även att man inte kommer att leva så länge. Jag har hållt på med skiten i nu över 8 år, kanske har jag några år kvar eller så har jag kanske tio, på metadon eller subutex skulle jag förmodligen leva längre.
Ni som skriver har bra erfarenheter, ni känner att ni har ett liv idag. Det är fint. Men kanske är "livet" inte till för alla?


Jag sitter och hoppar med benen och klickar med en penna, jag ska ut och möta Danny men jag håller på att bli sjuk, väldigt sjuk, tror att jag kvartar hos honom. Sista dagarna har varit tuffa, jag har levt i någon konstig värld, heroin världen.
Det går tungt nu, tungt att få tag i grejer och tungt att hitta en ven som funkar, tungt att leva. Jag är trött på livet. Jag borde söka hjälp. Jag vet inte om jag är redo. Men nej jag vill inte leva med denna ständiga jakt och paranoida beteendet.

Hepatit C är inte speciellt trevligt det heller, titta på mina ögon hur gula de har börjar bli, det finns behandling.

- Penny Dreadful -

1 kommentarer

Pierre

19 May 2009 19:59

Jaha du.....du skriver att du inte vet om du e redo för hjälpen.....tro mig du e så jävla redo du kan vara.....och alternativet e att du hamnar ett par meter under jordytan....vilket väljer du om du kunnat välja....och det kan du. du skriver att du hållt på i 8 år, jag gick på skiten i 22 år och det som räddade mig var metadonet....OCH MIN VILJA ATT TA EMOT HJÄLPEN,JAG HADE PRECIS SOM DU VALET MELLAN LIV OCH DÖD....FÖR DET E VAD DET HANDLAR OM....OCH DÅ VA MITT VAL GANSKA ENKELT......FÖR MED EN AVGIFTNING OCH METADON ELLER SUBUTEX.....SÅ ÄR DET RENA BARNLEKEN JÄMFÖRT MED DEN TILLVARON DU LEVER I JUST NU.....DETTA ÄR SJÄLVUPPLEVT, INTE BARA TOMMA ORD

Kommentera

Publiceras ej