Paranoid och nervös

2kommentarer

För ett år sedan så satt jag i en lägenhet full av heroinister och blandmissbrukare samt brukare. Jag var 33 år, den yngsta där var 16 år, hon rökte hasch, det var så jag började min resa. Jag ville skrika åt henne men jag var så trött, lite för stor dos heroin och jag ville bara sova, jag kommer ihåg hur hon såg ut men inte vad hon hette eller vad som hände mer den kvällen. Någon vecka senare så skulle jag åka och köpa heroin satte mig på tuben, jag var sminkad och kände mig ganska fräsch, duschad, rent hår, och jag såg mig själv i fönstret, jag glömmer mig själv hela tiden, jag har inte tagit hand om mig, jag hade fortfarande inget hem, jag hade varit LVM:ad 3 gånger.

Den kvällen, den dagen träffade jag Danny, han var den jag skulle handla av, blå och gul i ansiktet och väldigt dåligt med tänder, dålig hy och ung. Väldigt ung. Jag brydde mig inte, bara jag fick mina grejer, betalade och fick min heroin och satte mig på tuben igen. När jag klev av fanns där flertalet poliser. Paranoid, svettig, nervös och gråtfärig som jag var så hade jag svårt att se "normal ut" , en av dom tittade på mig och jag greps av panik,  fan jag pallar inte att sitta på kåken, jag pallar inte avgiftning igen.  Jag kunde springa och ha kvar kabbarna eller så kunde jag gå lungt eller springa och slänga kabbarna. Jag hade fan betalat för dom så jag behöll dom och sprang. Dom kom inte efter mig så det var inte mig dom ville ta in i häktet. Jag svär på min egen döda grav att jag kommer hänga mig om jag placeras i en häktescell igen.

2 kommentarer

Ilahinoor

07 May 2009 16:01

Började du verkligen med hasch? Inte med cigg, tv, alkohol, dålig uppväxt, sobril, xanor?

Penny

07 May 2009 16:27

Ilahinoor:



Min första drog jag provade var hasch, om man nu inte vill kalla alkohol för en drog så klart dock var jag inte beroende av alkohol fören jag hade börjat med bensodiazepiner´. Cigg började jag inte röka fören lång efter att mitt missbruk hade börjat. Ingen dålig uppväxt, snarare en väldig bra och fin uppväxt. // Penny

Kommentera

Publiceras ej