Kommentarer

1kommentarer

Tack så hemskt mycket för era kommentarer, jag vill lägga in några ord till en kille som kommenterade ett inlägg.
Marcus;
Du tänker dom tankar jag önskar och ber till gud att jag inte skulle ha gjort för 8 år sedan.
Jag skriver det här öppet för att jag vill att alla ska tänka fler och mer över att prova droger.
Jag lovar er att det inte är ett roligt liv, det har blivit ett rent helvete för mig.
Tycker du att mitt liv har verkat vara roligt, att jag har levt under normala förhållanden?
Det är fint att du vill vara min vän men jag kan inte vara vän med någon som vill sätta sig ner på den
gata som jag försöker ta mig ifrån med en spruta redo i handen. Jag kan inte göra saker tillsammans med dig då det innebär drogrelaterade saker.
Du förstår inte detta livet och jag vill inte att du ska förstå, jag vill inte att du ska uppleva detta. Snälla du.
Prova aldrig heroin. "Jag ska bara testa en gång, jag blir inte fast" , sen blir det tre gånger och sen innan du vet ordet av det så är du fast, du är beroende och din resa mot ett jävla avloppsliv börjar.

Du har ingen aning om vad det här innebär, det är så mycket mer än det jag skriver, det finns så mycket smuts under naglar som bara heroinister kan förstå. Alla lever inte ett fullständigt kaotiskt liv trots ett heroinmissbruk men väldigt många. Jag skulle välja bort detta och fortsätta ditt nuvarande liv. Jag tänker välja bort detta och börja om på nytt, bilda ett nytt liv för mig en dag. Prova inte. Hur sugen du än är så gör det inte.

Jag vet att droger lockar, jag vet hur jag har varit, jag vet hur jag ville prova det och det och det och just på grund av min nyfikenhet så har det lett till LVM, behandlingshem, en volta här och där på kåken, självmordsförsök, kriminalitet, avståndstagande från familjen och en hel lång lista där till.

Snälla du. Håll dig ifrån droger.

- Penny Dreadful -

1 kommentarer

Marcus

03 May 2009 02:49

Hej Penny!



Mitt liv förstördes när jag insåg mina svårigheter att jag förmodligen har adhd, asperger elände. Att sluta ögonen och hoppas att allt är borta när jag öppnar ögonen men likväl finns det där

Att misslyckas i skolan, att inse hur svårt det blir få jobb, att klara ett jobb när man inte förstår hur andra tänker.

Skulle hellre vilja byta med dig där. vara i ett beroende än dömd till livstids avvikande där man inte får jobb eftersom man är anorlunda. Att ha problem med närminnet, arbetsminnet.



Snälla, maila mig.

Kram:

Marcus





Kommentera

Publiceras ej