As we fall, the world spins

5kommentarer

Trubbel-snubbel.
Jovars, i ingemansland skulle jag avgiftas, där skogen växer tät och koskiten luktar helvete. "Ta på dig stövlarna Penny" - skitigt, äckligt, sunkigt, såhär på våren när tjälen i marken lossnar och allt bara blir en jävla sörja - är ändå ingenting så smutsigt som min själ.

Den där dagen när abstinensen är över, när dimman lättar och molnen spricker upp. Det är då, när själen är blottad, när ångesten över det förflutna kommer, det är där och då du måste ta dig i kragen och ge dig själv "onda ögat".

Vafan ska man göra när minnena äter upp en från insidan, ditt hjärta vittrar sönder av alla sorg för hur många du har gjort besvikna genom åren. Barnen du har förlorat. Din älskade mormor som du stal ifrån. Samhället har spottat på dig, du spottade tillbaka.

Klarar du av att se dig själv i spegeln? Det måste du. Om du vill bli frisk. Hur mörka ögonen än är, hur dålig din hy än är, hur fula tänder du än har och hur löst kläderna än sitter så måste du. Annars kan ingen förändring ske.

5 kommentarer

Olivia

16 Apr 2014 23:22

Du är en stark person. Vem som helst kan hamna snett. Fortsätt att kämpa! Du är värd en vacker framtid. Håller på dig! Kram!

dendärT

20 Apr 2014 23:46

Jag kan relatera till dina texter och är egentligen i samma sits. 3månader från varorna och livet är jävligt monotont. Det händer inte så mkt. Det där lugnet jag längtade efter än något annat. Det där lugnet då du inte behöver gå upp på morgon och kirra pengar för nästa boll, det lugnet har jag idag. Men fan vad trist allt är. Visst att kemikalierna i hjärnan rubbas men att det var såhär grått att vakna upp från den dimman det var lite av en downer. Men livet går vidare som man säger. Att vara lycklig vet jag inte vad det är, men på samma gång är jag nog inte olycklig. livet är klart mycket mer okomplicerat nu det kan jag inte säga något om. Men ensamt som du säger.. ja det är väl det som känns mest. Det känns som att man är den sista kvar på jorden. Livet blir nog inte detsamma på ett långt tag. Men jag väljer nog att leva utan det. Jag hoppas du kan hitta mening i din vardag. Lycka till

Jp

07 May 2014 04:17

Fy fan va helvetes jävla grymt bra du skriver människa! Jag kan inte blarra om att du är en vacker människa, har inte en aning om det... Men satsa på att skriva en bok, du e ju en talang!

Anna

03 Jul 2014 08:06

Undrar hur det har gått för dig...

Anonym

08 Sep 2016 04:18

Vet inte om du fortfarande lever. Är ju ett tag sen du skrev här. Halkade just in på din blogg av en slump och blev fängslad direkt. Du är så otroligt duktig på att skriva och dina svarta humor får mig faktiskt att le lite grann åt allt elände du skriver om. Om du fortfarande lever så hoppas jag att du fortsätter att skriva, om inte här så nån annanstans för du är riktigt jävla duktig på det...

Kommentera

Publiceras ej